Sunday, 3 April 2011

March, 28th-April 1st

Class: - Reading: 106-107+ cloze (mock exam) - Vocabulary: give p. 110 + map "leisure" - Listening: fill in the gaps p. 168 - Grammar: modal verbs (Speculation) p.108 + handout - Speaking: p. 114 + 115. - Monologues: Daniel - Learning experience: What's the best/funniest/most interesting thing about learning English? Homework: - Reading p.112-113 - Grammar: modal verbs handout the first three exercises Over 2 U: - modal verbs: http://www.oup.com/elt/global/products/naturalenglish/int/a_grammar/unit11/neint_grammar11_3/ http://www.oup.com/elt/global/products/naturalenglish/int/a_grammar/unit11/neint_grammar11_exp/ http://www.autoenglish.org/gr.may3.pdf - And...about the Escuelas Oficales de Idiomas http://www.elpais.com/articulo/madrid/siglo/transito/otras/lenguas/elpepiespmad/20110329elpmad_9/Tes?print=1

1 comment:

  1. Lejos de dejar de invertir en las escuelas de idiomas el estado debe obligarse a potenciarlas. Es el último responsable con sus políticas lingüísticas de nuestras carencias.Y nosotros debemos hacer un esfuerzo en consonancia con esta posibilidad, las escuelas de idiomas, que son una ventaja de la que disfrutan pocos países.
    Angel NI2E

    ReplyDelete